Iedereen heeft een communicatievoorkeur.

Het is de toon die de muziek maakt en het inspelen op communicatievoorkeur zorgt voor meer begrip en acceptatie. 

Iedereen heeft wel eens ervaren dat men wordt aangesproken op een wijze die men als niet prettig ervaart. Het heeft vaker met de wijze waarop te maken dan de daadwerkelijke inhoud of men tot acceptatie overgaat van wat u zegt. Natuurlijk kan het in situaties vanuit hiërarchie worden opgelegd wanneer u genoegen neemt met acceptatie van korte duur.

Kennis van communicatievoorkeuren geeft u de mogelijkheid om een betere aansluiting met uw gesprekspartner te realiseren, dit ongeacht het hiërarchisch niveau, interne of externe (commerciële) communicatie.

Wij geven inzicht in het effect van uw communicatievoorkeur op anderen en op welke wijze u de communicatievoorkeur van anderen kan herkennen om vanuit de juiste toonzetting acceptatie te realiseren van uw boodschap. Dit realiseren wij voor u op elk niveau van directie tot en met medewerkers op uitvoerend functieniveau.

De inhoud van de boodschap wijzigt niet, wel de wijze waarop vanuit uw eigen persoonlijkheid.